понеділок, 24 квітня 2017 р.

Біологія 8 клас План конспект уроку "Імунізація. Алергія. СНІД"

Біологія 8 клас  Урок №

Тема: Імунізація. Алергія. СНІД.
Мета: сформувати поняття про імунізацію, алергію та СНІД; розвивати навички роботи з підручником та додатковою літературою; виховувати інтерес до свого організму та здоров’я
Обладнання:  фото, схеми
Поняття: імунізація, алегрія, СНІД.  
 Тип уроку: засвоєння нових знань                                       
Хід уроку

I.       Організація класу
II.    Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
1.      Імунітет – це? (здатність організму протидіяти збудникам інфекційних та івазійних захворювань, а також впливу речовин, що мають антигени)
2.      Антигени – це? (це чужорідні для організму речовини, що входять до складу вірусів, бактерій, паразитів )
3.      Імунна система – це?(це система органів і тканин, які захищають організм від чужорідних для нього організмів і сполук)
4.      До центральної частини імунної системи належить (червоний кістковий мозок, тимус)
5.      До переферичної …..(лімфатичні вузли, селезінка, мигдалини, апендикс)
6.      Дайте характеристику вродженому та набутому (природний, штучний) імунітету
     III.  Мотивація навчальної діяльності
Історична довідка
До появи вакцин люди могли отримати імунітет до інфекційних захворювань лише шляхом підхоплення таких захворювань та одужання після них. Натуральну віспу було подолано саме таким чином за допомогою щеплень, які завдавали м'якшого ефекту, аніж природна хвороба.

 Ці щеплення з Туреччини в Англію в 1721 році привезла Леді Мері Вортлі Монтаґу. У 1798 році Едвард Дженнер запровадив значно безпечнішу процедуру щеплення коров'ячою віспою. Ця процедура, яку називали вакцинацією, поступово замінила щеплення натуральною віспою. До 1880 року вакцини/вакцинації стосувались лише віспи, але Луї Пастер розробив методи імунізації від курячої холери та сибірської виразки тварин, і людського сказу, та запропонував розширити терміни вакцини/вакцинації для покриття цих нових процедур.
IV.Засвоєння нових знань
Розповідь з елементами бесіди
Імунізація.
 Імунітет можна виробити штучно. Для цього в організм вводять ослаблені або вбиті збудники тієї чи іншої хвороби. Ослаблена таким чином отрута збудників хвороби приводить до вироблення відповідних антитіл. Такий імунітет навивають штучним імунітетом.
У медичній практиці для надання термінової імунної допомоги хворій людині вводять сироватку, виготовлену із плазми крові перехворілих людей або тварин. У такій сироватці вже є готові антитіла проти збудників хвороби. Імунітет, який набувається шляхом введення лікувальних сироваток, називають пасивним імунітетом. Ця форма імунітету є короткотривалою.

Відомо, що запобігти хворобі легше, ніж її лікувати. Саме тому велике значення в попередженні таких хвороб, як віспа, дифтерія, коклюш тощо, мають запобіжні щеплення.
Існує ряд хвороб, проти яких виробити імунітет неможливо. Це — грип, ангіна та інші, на які людина може хворіти багато разів протягом свого життя.
Алегрія
Алергія – стан підвищення чутливості організму у відповідь на дію алегрегу. Алерген – речовини, які спричиняють алегрічну реакцію. (мал.212 ст.261 підручник)

СНІД
Снід – синдром набутого імунодифіциту – захворювання, спричинене вірусом імунодифіциту людини (ВІЛ)
Шляхи передечі захворювання:
- через кров;
- від матері до дитини;
- статевим шляхом.

V.Закріплення знань.
    Заслуховування повідомлень учнів на теми «Алегрія», «Снід»
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання. Вивчити § 57-58  Матяш, підготуватися до узагальнення та систематизації знань з теми: «Регуляція функцій організму»



Немає коментарів:

Дописати коментар