неділя, 19 березня 2017 р.

Біологія 8 клас План конспект уроку на тему:Навчання та пам'ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті.

Біологія 8 клас                 Урок №

Тема уроку: Навчання та пам'ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті.
Мета: сформувати уявлення в учнів про поняття навчання та пам'ять, основні її види; розвивати навички проводити дослідження та спостереження; робити висновки, висловлювати свої думки; виховувати бережливе ставлення до свого організму та любов до біології.
Поняття: навчання, пам'ять, запам’ятовування, відтворення.
Обладнання: підручник, фото, схеми
Тип уроку: засвоєння нових знань
Девіз уроку.
«Навчання без міркування – даремне,
міркування без навчання - небезпечне»
Конфуцій
Хід уроку
І.       Організаційний момент. 
ІІ.      Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
1.     Що таке сигнальні системи?
2.      У чому полягає відмінність між першою та другою сигнальними системами?
3.     Як здійснюється мовна функція в людини?
4.     Що таке мислення?
5.     Які фізіологічні основи мислення?
6.     Що таке свідомість ?
ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності.
Метод «Проблемного питання»
-         Хто така Мнемозіна
Грецька богиня Мнемозіна — Богиня пам’яті
Мнемозіна (за грецькою міфологією) — Богиня пам’яті, донька Урану і Геї, Титаніда (Гесіод). Мати Муз, яких народила від Зевса в македонській Пієрії. За числом дев’яти ночей, які Мнемозіна подарувала Зевсові і Муз було дев’ять. Представниці інтелектуальних і художніх властивостей людини, вони успадкували завдатки їх матері, якою греки приписували винахід мови і рахунку. Доньки Зевса і Мнемозіни: Калліопа, Кліо, Мельпомена, Полігимнія, Талія, Терпсіхора, Уранія, Евтерпа, Ерато.
Історик Преллер (Міфологія Еллади) стверджував, що прадавні співи греків стосувалися Зевса, його боротьби з Титанами і влаштування нового світового порядку і що у зв’язку з цим Мнемозіна втілює собою спогад про ці великі події і духовний початок, який виник з краси і гармонії світу. З цього її значення вийшла пізніше, як Богиня спогаду, думки і найменування. У беотійскій Лейбадеї при оракулові Трофонію було джерело Лето (Забуття), з якого пили воду ті, що мали намір запитати Бога, і джерело Мнемозіни (Пам’ять), з якого пили ті, що вже отримали відповідь. Тут же стояв трон Мнемозіни, яка, по віруванню тих, що моляться, допомагала утримувати в пам’яті бачене і чуте (Павсаній). Мнемозіна почиталася і звичайно зображувалася разом із Музами.

ІV.    Повідомлення теми і мети уроку.
V.      Вивчення нового матеріалу
         Розповідь з елементами бесіди
Навчання – це пристосувальні зміни індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду.
Види навчання:
-         Фіксація (імпритинг) – це властивість новонароджених і немовлят під час розвитку аналізаторів фіксувати в пам’яті образи своїх батьків, оточення, тощо;
-  Звикання. Нервова система через деякий час перестає реагувати на повторювані одноманітні сигнали;
-         Навчання шляхом «спроб і помилок»;
-         Приховане;
-   Осяяння – це вища форма навчання, основою якого є здогадка, раптове розуміння істотного у структурі, ситуації в цілому.  
Пам'ять – комплекс процесів, які відбуваються в центральній нервовій системі, забезпечуючи накопичення, зберігання та відтворення індивідуального досвіду, досвіду інших людей, почутого чи прочитаного.


VІ.    Закріплення вивченого матеріалу
Завдання 1. Проаналізуйте графік тривалості різних видів пам’яті. Як ви його розумієте?

Завдання 2.
Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті.
VII.    Підсумок уроку. 
VIII.    Домашнє завдання : § 50 Матяш Н.Ю.,  §            підготувати повідомлення «Мислення та свідомість»


Немає коментарів:

Дописати коментар