четвер, 26 січня 2017 р.

План конспект уроку хімія 7 клас "Фізичні та хімічні явища"

Хімія 7 клас                   Урок №                   Дата_______
Тема: Фізичні і хімічні явища.
Мета: сформувати поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності;
розглянути зовнішні ефекти, що супроводжують фізичні та хімічні явища;
розвивати логічне мислення, увагу; викликати в учнів інтерес до вивчення
предмету хімія.
Обладнання: картки із завданням, таблиця, хімічний посуд, парафін…
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Заповнення таблиці в зошиті
Елемент
СІ(І)
Br(I)
O(II)
S(II)
N(III)
1
K





2
Mg





3
Al





2.     Фронтальне опитування
• Як називаються процеси, що відбуваються в природі й у світі?
• Які бувають явища?
• Наведіть приклади таких явищ, що відбуваються навколо нас щодня.
• Спробуймо зрозуміти, до яких явищ їх віднести — суспільних, біологічних, фізичних, хімічних чи інших?
• А тепер пригадаймо, які явища належать до фізичних.
• Які явища належать до хімічних?
ІV.Мотивація навчальної діяльності
Повернувшись додому з уроку хімії, учень подумав: «Як же багато навколо хімічних явищ! Наприклад: а) іде тепло від батареї опалення; б) запалилася неонова реклама; в) горять іменинні свічки; г) мама “гасить” соду оцтом, готуючи тісто; д) олійна фарба висихає на повітрі; е) скисає молоко, не випите кішкою; ж) після включення комп’ютера змінюється колір екрана; з) після додавання цукру чай стає солодким; и) з відкритої пляшки “Фанти” виділяються бульбашки газу; к) на цвяхах у гаражі з’являється іржа». Допоможіть учневі розібратися, які процеси хімічні, а які фізичні. Вчитель звертає увагу учнів на тему і мету уроку.
V. Вивчення нового матеріалу
Фізичні та хімічні явища.
Явища  - це будь-які зміни, що відбуваються в світі.
Демонстрація1. Із парафінової свічки за допомогою  ножа зрізаємо декілька шматочків. Парафін кладемо в порцелянову  чашку й нагріваємо. Після розплавлений виливаємо рідкий парафін у стакан з холодною водою. Після застигання демонструємо новий шматочок парафіну учням.
- Які зміни відбулися з парафіном?
- Чи відбулося утворення нової речовини?
Таке явище належить до фізичних. Під час таких явищ змінюєть­ся форма предмета або агрегатний стан речовини, але не змінюється її склад.
Явища, під час яких речовина не перетворюється на іншу, нази­вають фізичними.
Кипіння води, поява крапель води або льоду в холодильнику, за­мерзання річок, відливання виробів із розплавленого металу, прохо­дження електричного струму в провідниках, подрібнення речовин — усе це приклади фізичних явищ.


Унаслідок перебігу фізичних явищ молекули речовин не зміню­ються, отже, не змінюються і властивості речовин.

Демонстрація 2. Запалюємо парафінову свічку. Над полум'ям пот­римаємо холодну скляну пластинку; на якій конденсується водяна пара. Пояснюємо, що газ, який утворюється, є вуглекислим.
Які зміни відбуваються з парафіном?
Чи відбулося утворення нових речовин?
Такий процес належить до хімічних.
Явища, під час яких одні речовини перетворюються на інші, на­зивають хімічними.
Горіння деревини, поява іржі на поверхні залізних виробів, про­кисання молока, пригорання їжі на сковорідці — усе це приклади
хімічних явищ.

Часто замість слів «хімічне явище» кажуть хімічний процес або хімічна реакція. Про речовини, що вступають у хімічну реакцію, го­ворять, що вони реагують або взаємодіють між собою. Ці речовини називають реагентами, або вихідними речовинами, а нові речовини, що утворюються в результаті реакції, — продуктами реакції.

У процесі перебігу хімічних явищ частинки однієї речовини перетворюються на частинки іншої, з однієї речовини утворюється інша речовина з іншими властивостями.
Підсумок 

V.   Узагальнення та систематизація знань учнів
Виконання завдань
1.   Виберіть,   які з  перелічених  явищ належать до хімічних, а які — до фізичних, та поясніть свій вибір:
а)      узимку гілля дерев вкривається памороззю;
б)      за зиму опале листя згниває;
в)      розлитий ацетон швидко випаровується;
г)       запах розлитих парфумів швидко поширюється по всій кім­наті;
д)      з часом на стінках чайника утворюється накип;
е)       у теплому місці молоко швидко скисає;
є)   у вологому повітрі бронзові пам'ятники вкриваються зеле­ним нальотом;
ж)      крапля бруду на черевику до ранку перетворюється на ко­ричневу пляму;
з)       іржавий цвях очищується від іржі наждачним папером.
2.   Наведіть три приклади хімічних реакцій, які ви спостерігали в природі або побуті
3. Заповніть таблицю. Випишіть окремо фізичні та хімічні явища з даного переліку.
Утворення хмар, прокисання молока, випаровування води, горіння деревини, плавлення цукру, замерзання води
Фізичні явища
Хімічні явища







Д/з: п.16 №9 ст.86 Навчальні проекти навибір:
1.     Хімічні явища в природному довкіллі.
2.     Хімічні явища в побуті.
3.     Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.
4.     Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.


Немає коментарів:

Дописати коментар